زیبایی

چگونه قد بلند شویم؟

چگونه قد بلند شویم ؟ این سوالی است که همه کسانی که دوست دارند قد بلند تر شوند از خود پرسیده اند . ممکن است احساس کنید که دوستان شما ناگهان در رشدشان جهش داشته اند و رشد شما واقعا کند است و از آن ها عقب مانده اید. ممکن است که نصف بیشتر اعضای خانواده تان واقعا قد بلند باشند و شما متعجب هستید که کاری کنید تا به آن ها برسید. در واقعیت قد هر فرد به چیزهایی بستگی دارد که خارج از کنترل آن شخص است، مثل ژن.اما عوامل بسیاری وجود دارند که می توانند روی قد شما در دوران نوجوانی تاثیر بگذارند و این عوامل می توانند کنترل شوند مثل رژیم و سطوح فعالیت.

پس از بلوغ و تمام شدن سن رشد هم بعضی ترفند ها و رعایت بعضی نکات زیر میتواند کاری کند که شما قد بلند تر به نظر برسید. این نوشته از دلبرانه به راه ها و روش های قد بلند تر شدن چه در دوره نوجوانی چه پس از آن ( البته روش های افزایش طبیعی قد و نه روش های دارویی و جراحی و پزشکی و غیره ) خواهد پرداخت . اگر این موضوع جزء دغدغه های امروز شماست ، خواندن آن احتمالا برای شما مفید خواهد بود .

چگونه قد بلند شویم بعد از بلوغ ، چگونه قد بلند شویم با ورزش

یک شخص زمانی که چاق باشد کوتاهتر به نظر می رسد. نه تنها این موضوع، بلکه داشتن هیکل مناسب با درست غذا خوردن شما را بلندتر قد و همچنین سالمتر می کند.

چگونه قد بلند شویم

 

پروتئین خالص مثل حبوبات، سویا و آجیل باعث می شوند که ماهیچه شما رشد کند و استخوان های سالم تری داشته باشید. کربوهیدارت ساده مثل پیتزا، کیک، شیرینی و نوشابه باعث دور کردن شما از این موضوع می شوند.

کلسیم، در برگ سبز سبزیجات مثل اسفناج، کم و در غذاهای غنی شده یافت می شوند و کمک می کنند که استخوان های سالم تری داشته باشید.

مطالعات هنوز دلیل اصلی رابطه ی بین کمبود زینک و کوتاه قد شدن پسران را نشان نداده اند. بهترین منابع برای زینک شامل گیاهک گندم، کدو و دانه های کدو و بادام زمینی می باشد.

بیشتر بخوانید بیشتر بدانید  چگونه برای ظهور آماده شویم؟

. ویتامین دی باعث رشد استخوان و ماهیچه در کودکان می شود و کمبود آن جلوی رشد را میگیرد و باعث افزایش وزن در دختران نوجوان می شود. مقدار متعادل ویتامین دی در یونجه و قارچ و همچنین غذاهایی که از ویتامین دی تشکیل شده اند عبارتند از: شیر و غلات. با این حال، بیشترین مقدار ویتامین دی از نور آفتاب به دست می آید. فقط با ۱۵ دقیقه ماندن زیر نور آفتاب می تواند ضمانت کرد که به اندازه کافی ویتامین دی گرفته اید.

چگونه بعد از سن رشد قد بلند شویم ، چگونه بعد از ۲۰ سالگی قد بلند شویم

ورزش منظم به شما کمک می کند که در دوران نوجوانی رشد بیشتری داشته باشید. هر روز برای حداقل ۳۰ دقیقه بیرون بروید و روی ماهیچه هایتان کار کنید.

ثبت نام در باشگاه به شما کمک می کند که تمرین های زیادی انجام دهید و از ماشین های بدنسازی استفاده کنید. همچنین به شما برای کار کردن در بیرون انگیزه می دهد (خیلی احمقانه اس که به باشگاه بروید اما ورزش نکنید).

افرادی که به تیم های ورزشی وارد می شوند می توانند به خاطر ویژگی رقابتی که این تیم ها دارند کالری بیشتری بسوزانند و بلند قد تر بشوند. چیز خوبی که در مورد تیم های ورزشی وجود دارد این است که بیشتر وقت ها شما احساس نمی کنید که در حال ورزش کردن هستید.

اگر زمان کافی برای انجام کار دیگری ندارید بلند شوید و راه بروید. به مغازه خواروبارفروشی بروید. به کتابخانه بروید. به مدرسه بروید.

چگونه قد بلند شویم در ۱۵سالگی ، چگونه قد بلند شویم در ۱۶ سالگی

خواب زمانی است که بدن شما در حال رشد است،  پس داشتن خواب کافی برابر است با این که شما به بدنتان زمان کافی برای رشد می دهید.

چگونه قد بلند شویم در ۱۸ سالگی ، چگونه قد بلند شویم در ۱۹ سالگی  ، چگونه قد بلند شویم در ۲۰ سالگی

دانشمندان معتقدند که ۶۰ تا ۸۰ درصد قد شما از طریق ژن مشخص می شود.متاسفانه قد بلند بودن شما بستگی به این دارد که شما ژن قدبلندی را داشته باشید یا خیر . اما نمی توان گفت که اگر والدین شما قد کوتاهی دارند پس شما نمی توانید قد بلندی داشته باشید؛  بلکه به این معناست که با داشتن والدین قد کوتاه احتمال این که شما هم قد کوتاه شوید زیاد است.

بیشتر بخوانید بیشتر بدانید  چگونه قوم لُر را بشناسیم؟

چطور قد بلند شویم با ورزش ، چطور قد بلند شویم در سن بلوغ

ممکن است کارهای زیادی برای افزایش قدتان وجود نداشته باشد  اما یکسری مراحل وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید مطمئن شوید که قدتان بر اثر عوامل محیطی کوتاهتر از این نمی شود.مواد مخدر و الکل دو تا چیزی هستند که در زمانی که جوان هستید آن را مصرف کنید  جلوی رشد شما را میگیرند و شما را از داشتن قدی بلند دور می کنند.

مطالعه و تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که نه، کافئین جلوی رشد شما را نمی گیرد. کافئین جلوی خواب منظم شما را می گیرد. کودکان و افرادی که در دوران بلوغ به سر می برند، به ۹ – ۱۰ ساعت خواب نیاز دارند، و کافئین به شما برای خواب بیشتر آسیب می رساند.

اثرات دود سیگار بر فرد سیگاری و فردی که در معرض دود سیگار است بر شاخص توده بدنی (BMI) قطعی نیست. براساس گزارش منابع اینترنتی دانشگاه کلمبیا «گرچه مطالعات به طور دقیق و قطعی مشخص نکرده اند اما مقاله فعلی نشان می دهد که کودکانی که سیگار میکشند یا در معرض دود سیگار هستند نسبت به آن هایی که سیگار نمی کشند یا در کنار افراد سیگاری نیستند، قد کوتاه تری دارند.»

قطعا. استروئیدهای آنابولیک در کودکان و نوجوانان جلوی رشد استخوان هایشان را می گیرند و همچنین باعث کاهش تعداد اسپرم، کاهش سایز سینه، افزایش فشار خون می شوند و شما را در معرض حمله قلبی قرار می دهند. کودکان و نوجوانانی که از آسم رنج می برند و از اسپری استفاده می کنند که شبیه فعالیت های بودزوناید هستند به طور میانگین یک دوم کوتاهتر از آن هایی هستند که با بودزوناید درمان نمی شوند.

 

افزایش قد طبیعی ، افزایش قد بصورت طبیعی

بسیاری از کودکان به خودشان نگاه می کنند و می پرسند «دیگه رشد نمی کنم؟» اگر شما زیر ۱۸ سال هستید، جواب این سوال احتمالاً نه است. اگر هنوز دوران بلوغ را تمام نکرده اید، پس هنوز هم جای رشد کردن دارید. سعی کنید به جای اینکه در مورد این موضوع که چقدر قرار است رشد کنید نگران باشید  از این فرصت برای رشد کردن بیشترین استفاده را بکنید .

بیشتر بخوانید بیشتر بدانید  چگونه پسران متولد اسفند را بشناسیم؟

روش افزایش قد طبیعی ، راههای افزایش قد طبیعی

همیشه به جای اینکه پشت خود را قوز کنید صاف بایستید.  شانه هایتان را صاف کنید.  داشتن وضعیت خوب باعث می شود که قدبلند تر به نظر برسید.

راهای افزایش قد طبیعی ، روشهای افزایش قد طبیعی

لباس های تنگ تر برجستگی های بدنتان را بهتر نشان می دهد.

راه افزایش قد مردان

 

چگونه قد بلند شویم

 

راه افزایش قد بعد از بلوغ ، راه افزایش قد کودکان

می توانید کفش های پاشنه بلند بپوشید.  از پوشیدن کفش های تخت یا دمپایی های لاانگشتی واقعا خودداری کنید و به جای آن کفش های پاشنه دار بپوشید.

راه افزایش قد در نوجوانان ، راه افزایش قد در کودکان

هر قسمتی از بدن شما که کشیده تر لاغر تر و بلند تر است را بیشتر به نمایش بگذارید

روش افزایش قد در ۱۴ سالگی ، راه های افزایش قد در ۱۵ سالگی

گاهی اوقات، با لاغر به نظر رسیدن بلندتر هم دیده می شوید.  اگر لاغر به چشم بیاید این شانس رو دارید که قدبلندتر به نظر برسید. رنگ هایی مثل مشکی، آبی تیره و سبز چمنی هم لاغر تر و هم قدبلندتر نشان می دهند به خصوص اگر بالا و پایین را تیره بپوشید.

 

راه های افزایش قد در ۱۷ سالگی ، راه های افزایش قد در ۱۸ سالگی

پوشیدن لباس هایی با خطوط عمودی می تواند باعث شود  که شما نسبت به آن چیزی که هستید قدبلندتر به نظر برسید.لباس هایی با خطوط افقی عکس این موضوع هستند و از پوشیدن آن ها خودداری کنید.

راه های افزایش قد در ۲۰ سالگی ، راه های افزایش قد در ۲۲ سالگی

با رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی می توانید تا چند اینچ به قدتان اضافه کنید به خصوص اگر در سن نوجوانی یا اوایل ۲۰ سالگی (برای پسرها) هستید.

کلک های بصری همیشه شما را قدبلندتر نمی کنند، اما می توانند کاری کنند که شما چند اینچ بلندتر به نظر برسید و به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهند.

منبع : wikihow

1+

Related posts

Leave a Comment